Social Icons

twitterfacebooklinkedinFollow Me on Pinterestemail

vineri, ianuarie 30, 2015

Cronică de festival - Salsa @ Braşov, NSC IX

Am petrecut weekend-ul trecut la Brașov, la cea de-a noua ediție a Congresului Național de Salsa (sau National Salsa Congress, pentru că, nu-i așa, totul trebuie să aibă nume în engleză, altfel nu ne simțim bine). A fost a doua mea participare, prima dată fiind în 2010.

Lucrurile s-au schimbat foarte mult în ultimii 5 ani. Dansul a evoluat, a apărut frecangeala (a se citi kizomba), s-au înmulțit școlile și s-au schimbat foarte mult și oamenii din peisajul social dance-ului din România, nu neapărat într-un sens bun, dar asta-i altă discuție.

Spre deosebire de ediția trecută la care am participat, de data aceasta nu am mai fost singură, ci cu boyfriendul și cu colegii de la Salsa Factory, care sunt de o mie de ori mai mișto decât cei de la Salsa Galaxy, școala la care eram în 2010 (și pe care am schimbat-o în principal din motiv de fițoșenii). Deci per total a fost mai mișto, am fost și eu mai relaxată și am dansat și m-am distrat mult mai mult. Am stat și mai mult (de vineri până luni) și am intrat mult mai bine în atmosfera festivalului. Clar o experiență (în cea mai mare parte) pozitivă!

Nu am avut foarte mult timp de plimbare prin Brașov, pentru că programul de workshops începea la 11 și se termina la ora 17, când mergeam să mâncăm ceva, pentru că eram leșinați de foame. Apoi somn de frumusețe până cât venea timpul de mers la party-uri. Am încercat o mică plimbare luni, înainte de a o tăia înspre București, dar era cam frig și boyfriendul n-a rezistat foarte mult pe afară.

Au fost plusuri și minusuri, nu există eveniment perfect, dar per total scorul este pe plus.

Workshops. Nu am reușit să ajung la toate la care mi-aș fi dorit (Rueda de duminică dimineață a fost marele meu regret, dar n-am reușit să trezesc bestia), și nu am fost decât la un workshop de salsa, dar majoritatea au fost mișto și am învățat chestii noi. Feedback general:
  • În afară de Lobby Hall, celelalte săli nu au fost dotate corespunzător. Scenele erau prea joase și nu vedeai decât dacă stăteai în față, și nu s-a făcut schimb de rânduri întotdeauna. Iar în Salonul Alb era gresie pe jos, lucru complet nepotrivit pentru dans.
  • Nu toți instructorii s-au organizat ok. La unele workshop-uri s-a făcut switch de parteneri în mod haotic (lăsat la libera alegere a participanților, deci a ieșit o mare varză). La altele nu s-a făcut switch deloc. 
Feedback individual pentru workshop-urile la care am fost:
  • Salsa Caliente, Bachatango. La acest workshop mi-am dorit cel mai mult să ajung și, din păcate, a fost cel mai dezamăgitor. Nu pentru că nu ar fi fost mișto (dimpotrivă, bachatango e un stil care îmi place foarte mult pentru că se îndepărtează puțin de frecangeala în care s-a transformat bachata în ultimii ani), ci pentru că instructorii s-au organizat foarte, dar foarte prost. S-a făcut schimb de rânduri în mod haotic, și schimb de parteneri și mai haotic. Părerea mea e că, dacă mergi pe ideea de switch, atunci tu, ca instructor, trebuie să te asiguri că lumea se așează pe rânduri clare, că se face switch la intervale regulate (nu o dată după 2 minute și încă o dată după o oră - chestie care m-a lăsat pe bancă jumătate de workshop și n-am reușit să prind mai nimic).
  • Salsa Factory, Bachata Int/Adv. De departe cel mai mișto workshop la care am fost și nu spun asta deoarece Vali e instructorul meu de marți și joi. Figurile au fost la nivelul advertised, coreografia originală și fun to do, explicațiile excelente.
  • Hugo Dance Academy, Smooth Bachata. Un workshop slăbuț, nicidecum la nivel intermediate, foarte prost explicat. 
  • Salsa Galaxy, Cha-cha-cha. Figuri ok, coreografie complexă, shine fain și fun. Dar mi-am adus aminte de ce nu mi-a plăcut niciodată de Dana Groza pe vremea când eram la Galaxy. Mă termină nervos pisicelile.
  • Mania Latina, Kizomba Flow. Nu sunt fan Enzo, nu îmi place deloc stilul lui de a preda. Figura a fost ok, dar nu de nivel intermediate. Și mi s-a confirmat încă o dată că nivelul de kizomba în România este foarte jos.
  • A Lo' Cubano, Reggaeton. A fost fun cursul, dar din păcate a fost ținut în Salonul Alb, cel cu gresie pe jos, și fără scenă, deci nu vedeai nimic dacă nu stăteai fix în față. M-am dus la el pentru că a insistat domnul, dar ar fi fost mai util să mergem la altceva, orice altceva.
  • DekaDance, Sensual Bachata. Coreografia a fost în stilul caracteristic al lui Dorin. Multă frecangeală, mult bodywave, 3 figuri de toate. Not bad, dar pentru un workshop categorisit ca int/adv, mă așteptam la mai mult de la ei. 
  • Love to Dance, Salsa on1 Int/Adv. Nu mi-a plăcut deloc de Corina, modul de predare a fost haotic și deloc engaging. Fata asta ne-a tratat ca pe kids care nu știau pasul de bază. Coreografia a fost o înșiruire foarte îmbâcsită de figuri (grele, ce-i drept), dar nu s-a predat nici un fel de tehnică. S-au și lungit mult peste ora alocată pentru workshop din cauză că și-au propus mult prea mult. Pentru singurul workshop de salsa la care am fost, am rămas cu un gust amar.
  • Salsa Factory, Cha-cha-cha. Cosmin și Laura au predat un shine foarte fun și o coreografie de PW nu foarte complexă (beginner, dacă e să mă întrebi pe mine, nu intermediate), dar drăguță.
  • Salsa Imperius, Kizomba Int. Toată lumea îi laudă pe cei de la Imperius pentru kizomba pe care o fac, dar nu m-au impresionat în nici un fel. Jumătate de oră am mers în cerc. Apoi am plecat, pentru că ne-am plictisit și eram și foarte obosiți.
Parties. N-am stat în nici una din seri până la 6 dimineața; aș fi vrut dar n-am fost singură și era mai greu. Serile au început cu shows, vineri și sâmbătă au fost și Jack&Jill, iar duminică concert Tumbaito & Frankie Morales. Disctracție cât cuprinde, am dansat aproape non-stop, dar din păcate 99% din timp doar cu boyfriendul. Încă nu am reușit să găsesc metoda de a-i da de înțeles că ar fi bine să mai dansăm și cu alții, că altfel ne plafonăm. Mai încerc. Feedback general:
  • Mi-a plăcut abordarea cu fisele, au scăzut cozile la bar. Prețurile, în schimb, haotice, 5 lei apa și berea, 10 lei cola și alcoolicele mai tari. Ciudat rău.
  • Înțeleg de ce trebuie să existe și show-uri, dar mi se pare prea mult ca acestea să dureze 2 ore non-stop, seartă de seară. Vineri ne-am plictisit maxim, majoritatea școlilor s-au prezentat slab și oricum apucasem să vedem parte din coreografii la aniversarea Salsa Factory din noiembrie. Am fost foarte dezamăgită de show-ul cu care au venit cei de la Galaxy. Sâmbătă și duminică ne-am dus direct la party. Părerea mea e că ar trebui să fie maxim jumătate de oră de show-uri, apoi să se lase lumea să danseze, apoi iar o pauză de show-uri. Și să se facă o selecție mai bună, pentru că majoritatea au fost slabe răăăăăău.
  • Sala de bachata/kizomba a fost foarte aglomerată, nu aveai nici o șansă să dansezi altfel decât în (foarte) close position. Aerisirea nu prea a fost, simțeai că respiri apă. Nu am dansat mai mult de jumătate de oră acolo, am preferat să stăm în Lobby Hall, unde se punea numai salsa.
  • Ca să ajungi la bachata, trebuia să treci prin zona de fumat, unde nu se putea respira. De asemenea, una din garderobe era fix în mijlocul holului de fumători, iar duminică ne-am luat hainele mirosind a tutun.
  • Concertul de duminică s-a prelungit mult peste ora la care trebuia să se încheie și Frankie Morales mai mult a vorbit decât a cântat, iar sala de bachata nu s-a deschis până când nu au terminat, așa că nu prea aveai ce face decât să stai să-i asculți și eventual să încerci să dansezi pe ce cântau ei. 
  • Au băgat mult (comparabil cu ce se întâmplă de obicei în cluburi) cha cha. Asta intră la categoria pozitive.
  • Mulți oameni n-au învățat încă să danseze scurt, cu pașii mici. Mi-am luat multe tocuri.
  • M-am întîlnit cu CD!!!!! Yeeeey!
  • Muzica, în general, faină, puțin commercial, mai mult the classics. Au pus melodii de bachata pe care nu le mai auzi în cluburi prin București decât foarte rar, pentru că, nu-i așa, Romeo Cel-făr'-de-coaie e ză shit acum.
Mai sunt multe de spus, dar m-am cam lungit. Mai merg, asta e clar. Sper să nu mai treacă încă 5 ani până la următorul Brașov, totuși.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu